fredag 29. mai 2015

DORULLKORT til en venn

Da eg begynte med scrapping/kortlaging var eg på kurs og lärte å lage dorullkort.
Tror det må väre ca 8-9 år siden.
Husker det var kjempevanskelig bare det å måle og skjäre papir HA HA...

No var det lenge siden sist eg hadde laga slikt kort,
og verken bilder på kort eller ferdiglaget kort hadde eg tatt vare på.
På den tiden fantes det jo knappt kamera på mobilen :D
Nu blir allt nöye dokumentert for alle kort blir jo gitt bort eller solgt.

Ja altså. 
Hadde en tom dorull som eg klemte så flat det gikk.
Stifta med stiftemaskin nederst på den ene siden så den ble tett.
Målte til ensfarget rosa kartong som bas (ramme).
Ett av mine favoritt mönsterark fra Maja Design med sommerfugler (elsker Maja Design).
Vintage bildet er fra ett klippark eg kjöpte fra Bikuben da eg var i norge i mars/april.
Papirblomster fra panduro og sommerfuggel er kjöpt på en aktionside her i sverige som heter Tradera.
Takket väre min förste limpistol eg fikk fra min venn Malin så fikk eg brukt disse blomster som eg ikke fikk til å feste seg på noe annet vis.
Stempel var fra ett sett med clearstamp som min nabo Daniel kom med på söndag (fantastiske venner man har når man har litt angst for å dra langt hjemmefra....).




Inne i kortet så lagde eg en tags som passet.
Brukte en rest av ett dobbelsidig mönsterark som passet sammen fargemessig med det andre.
Og ja hold deg fast: det kom også fra Maja Design.
Diktet skreiv eg ut fra google da eg googlet: dikt om vennskap.
Blomsten kommer fra en av mine favoritter når det gjelder blomster: Prima Flowers.
Hos dem finner man blomster i flere prisklasser og mange forskjellige farger som kan mixes og matches selv om de ikke kom fra samme pakke.
Man må passe på att pynten på tagsen ikke må stikke så mye ut.
Da blir det problem å få tagsen inn i dorullen.


På andre siden av tagsen har eg laga plass for personlig hilsen.
Pyntet diskret med noen blanke dråper.
En liten bit satengband i samme fargeskala ble stiftet fast med stiftemaskin.
Alle kanter "dutter" eg med en brun stempelpute.
Der er eg ikke så kravstor egentlig,
men de som kattes "catz eye" er formet som ett öye og man kommer til over det meste er definitivt de jeg liker best.


Ett lite närbilde over blomstene eg festa med limpistol.


Sånn tar men inn tagsen :)


Selvfölgelig har dette kortet også en bakside :)
Med navn på den kreative...
Blomstene her er fra samme fantastiske Prima.


Håper du ble inspirert og fikk lyst å pröve.
Er en fin måte å få brukt litt restepapir.
Og ikke minst gjenbruk av dorullhylsene som har en tendens til å bli mange.......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar