mandag 14. september 2015

Romantisk kjolekort i pastell

Har värt syk en tid og hatt en operasjon,
men nu er jeg tilbake i hobbyverden.
Perfekt hobby når man skal ta det litt lugnt....
Med scrapping og favorittkanalen på radio så koser eg meg bra :)

Först ut i bloggen idag er ett bursdagskort til ei kjär venninne gjennom ca 25 år.


På dette kortet har eg prövd en ny teknikk som kalles quilling.
Enkel og greit forklart så ruller man ei papirremse med ett quilling-verktöy.
Eg er nybegynner på det område så prövde meg på det på dette kortet for förste gang (skjörtet).


Har også kastet meg på trenden med "dollies" som eg kaller kakeserviett.
Med limpistol så åpnet det seg nye muligheter ang dekorering med blomster.
Men man må väre kjapp og forsiktig så man ikke brenner seg.
Vanskelig med mine klönetefingre så har fått litt brennmerker.
Men guri så artig ;)


Innsiden ble enkelt dekorert med matchende mönsterark,
og en stempel som passet fint til en god venn :)


Materialliste:
Lyseblå og rosa cardstock/bazzill.
Mönsterark med tekst fra Reprint (summer in sweden collection) #RP0144.
Mönsterark på kjoletoppen er en rest fra Maja design.
Mönsterark inni er baksiden til Best creations "Safari girl" #GP471.
Blomster og blad fra Panduro.
Charms og halvperler kjöpt på Tradera. 
Stempelet husker jeg ikke da eg har hatt det i mange år.
Teksten er en gnikkis/rubb on.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar