mandag 27. februar 2017

Frosta lysglass med ugler

Mens eg var i gang med decoupagelakken så ble det en lykt med ugler også.

Dette lysglasset er laget med ett tomt barnematglass.
Alle som har hatt småbarn vet jo att det kan bli en del i en periode av livet :)
Hvorfor kaste de om man kan bruke de til noe....
Fikk nettopp en hel del fra venninner som har babyer.


Har klippet ut ett motiv på en serviett med 3-lag.
Tar bort 2 av lagene og bruker kun den tynne med motivet på.
Pensler ett lag decoupagelakk (lim) der motivet skal väre.
Legger motivet på forsiktig men nöye så det blir slett og fint.

Pensler så over 2-3 lakk med samme lakken.

Når det hadde törket så pyntet eg med en bit glitterteip med hjertemönster,
og ett grönt smalt bånd eg har klippet bort fra en tröje.
(hater de båndene som klör i nakken...)
Knyttet fast ei stjerne för eg lagde slöyfe.

Satte i ett batteridrevet lys.
Slik er den i ett opplyst rom:


...og slik ser den ut når vi har mys-pys-koselig <3


Jentungen synes godt den kunne stå i vinduet på hennes rom :)

Ha en fin dag og takk for att du tittet innom bloggen min!!

Klem fra Randi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar