mandag 27. februar 2017

Frostet lyslykt med sjablon-hjerte

Noen ganger legger eg papir og blomster bort og kaster meg uti annen pyssel.
Jentungen ville male og av erfaring så er det lurt å väre i SAMME RUM :D
Så da fikk eg male eg også.


I mitt hode hadde eg en plan som måtte testes ut.
Savner den typen plast man klipper ut sjabloner og klistrer på glass så da fikk eg väre ekstra kreativ.
Har en teip som eg bruke til scrapbooking som ikke klistrer så sterkt.
Limte den lag på lag på en bit stivere plast så den overlappet kantene.
Tegnet ett hjerte med tusj (neste gang blir det med blyant da det ble litt stygt noen plasser),
og klippte ut hjertet.
Tok bort den stive plastbiten og limte hjertet på en glasskrukke.


Hadde en fin krukke som det har värt dijon-sennep i för.
Den er selvfölgelig vasket og all lim er borte.
Plasserte hjertet der eg ville og så malte eg med MATT decoupagelakk.
Glemte desverre å ta fler bilder da eg på denne tid hadde en fingermalende jente på venstre side og eg kokte middag på samme tid ha ha....

Malte to lag med decoupagelakken og tok så bort hjertet forsiktig.
Det lösnet ganske så lett.


Når den var helt törket surret eg litt hyssing rundt kanten oppe og hengte på en sommerfugl.

Litt dekorsand i bunnen og ett batteridrevet lys oppi.

I ett opplyst rom ser det slik ut:


Når eg slo av taklyset ble det kosestemning <3
Da vises hjertet og den frosta effekten.


Det er jo sååååå morsomt pyssel og så mye man kan finne på å dekorere med.
Bruker man batteridrevne lys kan man jo dessuten pynte med slike på barnerummet.

Takk for att du tok deg en titt inn i bloggen min idag!!

Mvh Randi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar