fredag 1. mai 2015

Min elskede skriver

Hvis noen hadde fortalt meg i begynnelsen da eg begynte å scrappe,
at eg kom til å bli avhengig av skriveren min.
Så hadde eg nok bare rista på hodet :)
Men no bruke eg skriveren hver dag.
Skriver ut bilder på fotopapir, lerretsstruktur, farget papir og you name it.
Det er både gratisbilder på nettet og vanlige foto eg har selv lagret.
Söker free prints på google eller pinterest om det er noe spesiellt eg ser etter.
Venner som bestillerkort med blderav sine kjäre sender på mobil, facebook eller mail som eg da skriver ut i rett störrelse.
Skriver også ut på servietter som eg smelter inn i stearinlys.
Etterhvert skal eg gjöre decoupage på andre ting.....når eg får tid....
Har nemlig så mange planer men lite tid og noen begrensninger.
Denne kroppen tåler ikke statisk arbeid så da må eg gjöre litt forskjellig ilöpet av dagen.
Det å sitte lenge på samme stol og i samme stillingover lengre tid (og tiden flyr når man gjör noe artig) klare eg ikke så eg rulere mellom kjökken, soverom og stue.
Har ett stort soverom så der har eg en passelig stor hobbykrok.
Bor i 6 etasje så har god utsikt utover byen mens eg hobbylere.

Men så var det jo denne skriveren.
Eg läre noe nytt hver dag,
og alt er selvlärt da eg aldri har lest noen bruksanvisning (typisk meg....ha ha.....).
Og på en hobbygruppe igår lärte eg meg hvordan eg kan skrive ut f.ex 9 bilder på samme tid på samme ark.
Sparer jo myyyyye tid :)
Er bare å gå inn på bildene mine på laptopen.
Holde ned Ctrl mens eg klikker på alle bildene eg vil ha (på windows),
så velger eg "skriv ut" mens eg finner alternativet som er best for meg ang hvor mange bilder og störrelse.
VIPS har eg 9 bilder på ett ark og sparte mye tid.
Basic for andre men nytt for meg så dele det med andre som heller ikke kan :)

Her er ett bilde med min vennine Jane og hennes mann som eg skrev ut på serviett og smelta inn i lyset.

Bildet på dette kortet er ett free print fra Pinterest.

Dette bildet er og ett free print fra enten google eller pinterest.
Mange av disse free prints har reklamelogo på en kant men om man ikke vil ha den der så kan man bare pynte litt akkurat der :)

En annen ting eg bruke skrive ut er malller eller mal.
Til bokstaver og beskrivelser på nye kort.
Finnes såååå mye fint :)

Free prints eller printable er stikkord på pinterest,
Noen eksempel her:





Til slutt vil eg dele med meg en liten finurlig sak:


Har ikke noen nye kort å vise idag da de eg har laget i det siste er "hemmelige" til den som skal få de har fått det :)

Natta :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar