lørdag 7. januar 2017

Babykort i blått med dies fra Xcut


Joda du da kommer det ennu ett babykort fra meg.
Denne gang har eg storkosa meg med ett dies-sett fra Docrafts/Xcut som heter "New Baby Icons".
Det er ett sett med 23 deler og siden eg kjöpte det for mer enn 6 mnd siden så hadde eg ikke fått testa alle.
Satte meg ned og stansa ut alle så eg fikk se hvordan de såg ut.

Fikk en ide og lifta ett kort fra Pinterest.

Har brukt hvit kortbase 10 x 15 cm.
Brunt panel under mönsterarkene.
Det blå mönsterarket kommer fra en blokk "Blue skies" (back to basic) fra Dovecraft.
Det beige er fra Basic pattern serien fra Panduro og dette heter "Beige dot".

Alle figurer og bokstaver er dies fra samme sett.

Har ryddet (rotet) i mine sysaker og fant ett blårutete skråband som eg syntes passet inn under en hjerteblonde fra Staz.
Noen kaffebrune halvperler oppe og nede,
 og ett papirbånd som klessnor.

Eg brukte brun chalk på enkelte plasser.
Monterer med dobbelsidig tape fra Biltema,
men på plasser som det går dårlig med tape har eg oppdaget en lim som eg elsker.
Den fester passe kjappt så man får tid å flytte litt på noe men samtidig törker innen kort tid.

Limet heter:
Quick dry TACKY GLUE fra Aleene`s.
118 ml (4 fl oz) og kostet 35 svenske kronor.


En annen viktig sak når man vil dele sine alster er å merke sine bilder med navn.
Mange laster ned bilder for å spare ideer og da er det veldig lurt att de vet hvem som har laget det som er på bildet.
Det finnes mange apper og eg har to ulike på Ipaden og på Iphone.

Innsiden på kortet fikk samme blå mönsterark.
Valgte å vende stripene så det ble vannrett/loddrett på de to ulike sidene.
Storkene er dies fra samme pakken som de på forsiden.
De runde er dies fra Sizzix.
Diktet er skrevet ut fra nettet som en freebie og den bruker eg ofte.


Baksiden ble enkel med mitt personlige stempel.



Takk for att dere er innom bloggen min og tar en titt :)

Ha en fin dag!!

Mvh Randi




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar