lørdag 26. mars 2016

Babykort med kommode

Det aller aller beste med kortlaging er når man kan bruke sin fantasi og skape noe uten regler, maler og tidsfrister.
Dette er ett slikt kort som bare ble til underveis uten så mye planlegging.

Hadde sett noen kort på pinterest der det var brukt dies i form av kommoder/byrå.
Mamman til denne jenta var interessert i interiör så voila nu kunne eg teste ut denne ideen.

Satsa på en kortbase i 15 x 15cm i hvit cardstock og kommoden skulle väre i samme cardstock.
Ville ha småblomstret "tapet" og i mine Maja design blokker fant eg denne lekkerheten fra kolleksjonen Vintage summer basic fra 2011.

Kommoden ble til underveis.
Prövde med tre skuffer men det ble for ruvende.
Så det ble en med to skuffer som kan ligne på ett stellebord om man har fantasi :)
Ene skuffen er litt åpen og brukte 3D puter for å holde den "åpen".
Beina ble til med litt presisjon og lek med en dies fra Spellbinders (nestabilities labels four).
Knoppene er halvperler i passende farge.

I skuffa liggen en pyjamas og lue.
Det er fra en pakke med cutouts eg har hatt i årevis så har ikke noe navn og nummer.
"Its a girl" skiltet og töflene er fra samme pakke.

Anden og klossen hadde eg liggende i mine saker.
Takket väre en smykketang eg kjöpte billig på Netto så knep eg av öyet på klossen som er en charms.
I samme farta knep eg av föttene på anda for å få en badeand-fölelse.

Noen blomster fra bl.a Prima og en body-charms med en rosa organzaslöyfe passet inn oppe i hjörnet.

Alle kanter fikk en touch av Color Box (farge chestnut roan).

Mange detaljbilder fölger under...









Innsiden:
Her har eg brukt dies fra det samme settet.
Teksten har eg printa ut fra gruppa DIGISTAMP på fb hvor man kan laste ned freebies fra Line & Marielle design.
To forskjellige mönsterark fra samme blokka fra Maja design.
Det rosa arket er baksiden av det ene.
Blomsterbandet er fra panduro.
Papirblomster, halvperler og diamanter fra bl.a panduro.




Personlig stempel fra roxy stamp.se.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar