søndag 27. mars 2016

Gjenbruk av duftelys-glass

Alle som kjenner meg godt vet att eg ikke liker å kaste saker..
Eg liker heller ikke att andre kaster saker ha ha....
Men eg har ikke noe samlemani.
 Eg gir heller bort saker på en gjenbruksside för eg evt må kaste.

En bekjent gav meg en pose full at duftelyskrukker.
Luktet sterkt av parfyme men etter vannbad lösnet restene og eg vasket de så i så varmt såpevann (oppvaskmiddel tar best bort fettrester) som eg klarte.
Etter de var törket så har eg pyntet de på forskjellig vis.
Nedenfor viser eg noen eksempel.

Fint å gi bort som gave når man blir bedt på middag f.eks.

Disse tre har eg pyntet med selvklebende remse med bling-bling.
La i telys så det ikke er noen tvil hva det skal brukes som.
Kan vaskes forsiktig for hand når de blir skitne.


Slik ser de ut når lyset er brent ned.......


....og slik ser de ut etter en god vask :)


Disse har eg pyntet med tynne svarte satinbånd.
De klipper eg av nye klär da eg hater de der remsene som klör oppe på skuldrene.......
To ugle-charms passet fint inn.


 Disse har eg hatt sjöl ei tid.
Samme type selvklebende bling-bling band.
Bruker kjöpe de på Netto her i Sverige.


Så venner dere vet hvem dere kan gi de tomme skitne lysglassene til ;)
Er jo såååå artig pynte de.
Eg sjöl brenner ikke slike lys pga allergi..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar