tirsdag 14. juni 2016

Vintage staffelikort med Sizzix XL-die

Våknet kl 8 som kun gamle kjärringer gör på en fridag.....
Rakk å få ferdig ett kort på formiddagen.
Fikk testa ut og lagd ett kort med en XL-die formet som ett staffelikort.
Allt må man pröve seg fram på og eg lover dette var kul så kommer bli fler :)

Som bas brukte eg en naturhvit cardstock.
En brun bazzill fikk bli rammer da eg önsket å bruke mye kartong for å gjöre kortet stabilt.
Mönsterarkene kommer fra Maja design.
Teksten kommer fra Digistamp.
Bildet er fra Pion design arket "A day in May" #PD4411.
Brunt satinbånd som eg har hengt en charm i.



Slik ser kortet ut når eg bretter det ut flatt:


På baksiden har eg navnet kortet.
Stempel fra Roxstamps.se.


Bildet valgte eg å feste med 3D puter.


Under selve kortet har eg laget ett skrivefelt for en personlig hilsen.


En liten flipp som holder kortet oppe i stående stilling.
Da eg hadde limt på alle lagene på den delen flippen er,
så skar eg med en skarp kniv (har en fiskars skalpell) så flippen vistes på alle lagene.



Kortet blir så å si flatt som de andre kortene når man bretter det sammen.
Ble 13 x 13 cm.


Jättekult å lage slikt kort :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar